هیپنوتیزم (Hypnotism)

هیپنوتیزم (Hypnotism)

فرا روانشناسی ،(علوم فراحسی و متافیزیک،هیپنوتیزم)
هیپنوتیزم (Hypnotism)

هیپنوتیزم (Hypnotism)

فرا روانشناسی ،(علوم فراحسی و متافیزیک،هیپنوتیزم)

هیپنوتیزم و چاقی?



هیپنوتیزم و درمان چاقی

 روشهای درمان چاقی

 



آیا با یک جلسه هیپنوتیزم میتوان برای همیشه با چاقی و اضافه وزن خداحافظی کرد؟

 

در این بخش به این عناوین میپردازیم.

 

n      درمان چاقی با جراحی

 

n      درمان چاقی با  دارو

 

n      درمان چاقی با ورزش

 

n      درمان چاقی با رژیم غذایی

 

n      مطالعه کالِریCalery

 

n      رژیم گرفتن مفید یا مضر؟

 

n      رژیم  موجب لاغری نمیشود

 

n      رژیم میزان خوردن را کم نمیکند

 

n      رژیم گرفتن ذائقه را دچار اختلال میکند

 

n      رژیم افراد را به خوردن حساستر میکند

 

n      رژیم فرد را حریص میکند

 

n      رژیم موجب کاهش سلامت روانی فرد میشود

 

n      رژیم میتواند موجب اعتیاد شود

 

در  بخش پیش متوجه شدیم که چاقی علل مختلفی دارد که یکی از مهمترین ان پرخوری است و البته پرخوری هم علل گوناگونی میتواند داشته باشد و در این بخش میخواهم  پیرامون روشهای لاغری صحبت کنیم . معمولا افراد چاق برای لاغر شدن بر اساس میزان چاقی خود به این چهار راه می اندیشند رژیم - ورزش- دارو  و جراحی

 

 

 

درمان چاقی با جراحی

 

جراحی گزینه درمانی براى بیمارانى محسوب مى‌شود که به دقت انتخاب شده و مبتلا به چاقى شدید از نظر بالینى باشند یعنى BMI آنها بالاى ۴۰ باشد یا داراى BMI بالاى ۳۰ و بیمارى‌هاى همراه بوده و مداخلات درمانی دیگر در آنها با شکست مواجه شده باشند و بیمار در معرض خطر بالاى ابتلا به بیمارى‌هاى همراه با چاقى باشند. ممولا این روش آخرین گزینه است چون نظارت پزشکى مادام العمر پس از جراحى، یک ضرورت است.

 

خطرات جراحی و خصوصا جراحی لیپوساکشن بر کسی پوشیده نیست و آمار افرادیکه هر ساله در کشور ما جان خود را در این راه ازدست میدهند عدد قابل اغماضی نیست.خوشبختانه اطلاع رسانی در این زمینه خصوصا از وسایل ارتباط جمعی در کشور ما به خوبی انجام شده و نیازی به پرداختن به آن نمیبینم . لذا بجای پرداختن به خطرات این روش به تمام افرادی که فکر میکننددر مقابل چاقی ناتوان شده اند و هیچ راهی برایشان باقی نمانده و خود را مجبور به جراحی می بینند توصیه میکنم ادامه این مقاله را مطالعه بفرمایند تا شاید راه ساده تر-سریعتر وکم هزینه تری برای رهایی از چاقی مفرط خود پیدا کنند که شایدمناسبتر باشد. نکته  مهم در اینخصوص این است که توجه داشته باشید با لیپوساکشن به تنهایی ریشه چاقی افراد که پرخوری است درمان نمیشودوحتما بایدجراحباانجاماعمالجراحیرویمعدهورودهکاهشوزنپایداررابرایبیمارایجادکند.

 

با هیپنوتیزم میتوانید خود را برای عمل جراحی (لیفتینگ)آماده کنید و خطرات احتمالی را کم کنید حتی در مواردی که بیهوشی قبل جراحی برای  شما خطرناک است میتوانید از هیپنوتیزم برای جراحی بدون بیهوشی استفاده کنید.

 

همچنین با چند جلسه هیپنوتیزم نسبتا عمیق میتوان یک بالن خیالی در معده فرد گذاشت باور بالن به اندازه خود بالن میتواند در غذا خوردن شما محدودیت ایجادکند و مسلما هزینه بالن ذهنی از بالن واقعی کمتر  است.

 

درمان چاقی با دارو

 

البته نگاهی به تلوزیونهای ماهواره ای بیندازید متوجه خواهید شد با توجه به هزینه تبلیغات فروش داروهای ضد چاقی از پردرآمدترین مشاغل است اما در خرید این داروها باید باید بدانید به طوری کلی داروهای لاغری از طریق ۴ مکانیسم موجب لاغری می شوند: برخی داروها بر سیستم اشتها و مرکز آن در مغز تاثیر گذشته و موجب کم خوراکی می شوند. برخی دیگر، اصطلاحاً ترموژینک بوده و با افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن، موجب لاغری می شوند. در دسته دیگر، با افزایش دفع آب بدن، لاغری حاصل می شود و گروه دیگر هم موجب کاهش جذب چربی شده و با دفع چربی مصرف شده، مانع اضافه وزن می گردند و انتخاب یکی از این روشها بر اساس مشخصات فردی متفاوت خواهند بود و به همین دلیلمتخصصین تغذیه تحت هیچ شرایطی بدون در نظر گرفتن سن، وزن، موقعیت های فیزیولوژیکی رژیم غذایی یا داروهای لاغری را حتی اگر مورد تأیید باشند، تجویز نمی کنند زیرا تداخلات غذا و دارو ممکن است عوارض جبران ناپذیری را در آن مدت برای فرد مصرف کننده ایجاد کند یا بیماری زمینه ای او را تشدید کند.

 

از بین داروها، زنیکال، سیبوترامین و تنوایت تقریباً راحت تر از سایر داروها، در داروخانه های ایران یافت می شوند. نکته مهم این است که حتی این داروها برای کمک به کاهش وزن، باید در کنار رژیم کم کالری و ورزش مورد استفاده قرار میگیرند و نه به جای رژیم .

 

مهم است بدانیدتا امروز در علم پزشکی دارویی یافت نشده که با اطمینان بتوان گفت چاقی را درمان میکند.در عین حال در نظر داشته باشید باخوردن داروها وقتی چربی بدن دفع می ‌شود، در نتیجه ویتامین ‌های محلول در چربی (مانند ویتامین ‌های A ، D و E) هم از بدن دفع می‌ شوند و بدن با کمبود ویتامین و املاح مواجه می ‌گردد. همچنین  محصولات گیاهی مانند "کارویل"، "دایت ‌فورمولا" یا "اسلیم ‌کوئیک" هر چند بی‌ عارضه نیستند، اما کم‌ عارضه‌ تر از انواع داروهای شیمیایی مشابه هستند.

 

باهیپنوتیزم نسبتا عمیق میتوان  به کارکرد داروها کمک کرد و حتی میتوان باورهایی را در ذهن فرد ایجاد کرد که بجای دارو از دارونما استفاده کرد مثلا میتوان این باور را در ذهن فرد ایجاد کرد که با خوردن یک میوه خاص به شدت چربی های خودرا از دست میدهد

 

 

 

درمان چاقی با ورزش

 

    چه چاق باشید و چه لاغر ورزش کردن برای سلامتی جسم و روح امری پسندیده و مفید است و هیچ چیزی جای ورزش را نمیگیرد و شکی نیست با سوزاندن کالری، چربی هاآب شده و از بین میبروند. در این میان تنها  دو موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

اول اینکه افراد چاق چندان میانه خوشی با ورزش کردن ندارند چون اگر ورزش میکردند چه بسا چاق نمیشدند ثانیا اگر هم بطور ناخواسته و ناگهانی مثل چاقی بعد از زایمان دچار چاقی شده باشند پس از چاق شدن و تغییر سازوکار سیستم عصبی تمایل خودرا به ورزش از دست میدهند. دقت کنید این یک بیماری است و ربطی به تنبلی ندارد و اگر فرد چاقی نمیتواند ورزش کند آنرا به تنبلی مربوط نکنید چه بسا با توجه به شرایط روحی اکثر افراد چاق که نیل به افسردگی میکند ورزش کردن کار دشواری برایشان به حساب می آید. البته در همه افراد این موضوع یکسان نیست و اگر شما چاق هستید و توان و علاقه ورزش کردن را دارید فرصت را ازدست ندهید و ورزش کنید ولی بایدبه این موضوع هم توجه کنید که ورزش میتواند چاقی را لاغر کند اما نمیتواند مانع بروز چاقی شود.

 

اگر فرد چاق طبق عادت زیاد غذا بخورد دوباره چاق خواهد بود زیرا  اگر  یک فرد روزی 500 کالری بیشتر از حد نیازش بخورد و با ورزش 500 کالری هم بسوزاند لاغرتر نخواهد شد بلکه تنها میتواند امیدوار باشد که چاقتر نخواهد شد. بنابراین برای درمان چاقی علاوه بر ورزش همواره رعایت رژیم لاغری هم ارائه میشود.

 

هیپنوتیزم نمیتواند جایگزین ورزش شود اما میتواند انگیزه و انرژی لازم را برای ورزش کردن در شما پدید بیاورد.

 

درمان چاقی با رژیم گرفتن

 

   با مطالعه روشهای درمان چاقی غیر از روش جراحی که پس از آن فرد مجبور به رعایت رژیم مادام العمر میباشد دو روش دیگر زمانی مفید به نظر میرسند که راه پرخوری مسدود شودو برای این کار رژیم غذایی توصیه میشود. به همین دلیل بیشتر افراد برای درمان چاقی  به سراغ  رژیمها میروند چون عموم مردم باور دارند با رژیم گرفتن لاغر خواهند شد اما آیا شما هم فکر می کنید رژیم گرفتن موجب لاغر شدن میشود؟

 

 

DRاصطلاح جدیدی است که چند سالی است در  عالم  پزشکی حوزه چاقی مطرح میشود . این اصطلاح مخفف(Dietary restraint)  است وبه افرادی گفته میشود که دارایبعضی از خصوصویات زیر هستند(البته لازم نیست همه این خصوصیات را داشته باشند)

 

-       به میزان غذا خوردن خود توجه دارند

 

-       به فکر کنترل  غذا خوردن خود هستند






نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد